بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بررسی اجمالی و تخصصی انواع بشکه ترافیکی

نقد و بررسی اجمالی بشکه ترافیکی

بشکه ترافیکی یکی از تجهیزات ایمنی راه از جنس پلی‌اتیلن، یا در موارد دیگر، پی‌وی‌سی است. این محصول در ظرفیت‌های ۷ و ۱۰ کیلویی و در مدل بشکه ترافیکی مخروطی و بشکه ترافیکی استوانه‌ ای تولید می‌شود. نصب این محصول در ابتدای رمپ‌ها و یا پیچ‌های پرخطر جاده‌ای، باعث حفظ ایمنی رانندگان و کاهش تصادفات می‌شود. برای خرید بشکه ترافیکی باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

نقد و بررسی تخصصی

امروزه استفاده از تجهیزات ترافیکی در جاده‌ها به دلیل افزایش وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته است. بشکه ایمنی ترافیکی یکی از تجهیزات ترافیکی است که در اطلاع رسانی و اخطار به رانندگان و کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بشکه‌های ترافیکی یکی از پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی جهت هشدار به رانندگان در جاده‌ها هستند که باعث کاهش سوانح رانندگی و تصادف می‌گردند.

تجهیزات ایمنی راه تنوع بسیاری داشته و بر اساس نظر تخصصی کارشناس ایمنی راه در مورد کاربرد تجهیزات در محل مورد نظر انتخاب می‌شوند. برای مثال بشکه ایمنی ترافیکی و کاشن‌تانک‌های ترافیکی نقش کاهش صدمات در هنگام تصادفات احتمالی را دارند. اما محل قرارگیری هر یک از این تجهیزات به نظر کارشناس ایمنی راه بستگی دارد. همچنین با توجه به شرایط جوی محل قرارگیری بشکه‌های ایمنی، این محصول می‌تواند از شن یا آب پر شود تا علاوه بر افزایش وزن، ضربات وارد شده به خود را جذب کرده و از بروز صدمات بیشتر جلوگیری نماید.

انواع بشکه ایمنی

بشکه‌های ایمنی ترافیکی انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مدل‌های مختلف بشکه ترافیکی عبارتند از:

بشکه ترافیکی مخروطی .قطر این محصول در قسمت پایین بشکه بیشتر از قسمت بالایی آن است و شکل مخروطی به آن می‌دهد. رنگ درب این بشکه‌ها معمولا با رنگ بدنه بشکه متفاوت و به رنگ مشکی و ارتفاع این بشکه‌ها ۸۵ یا ۱۰۵ سانتیمتر است.

بشکه ترافیکی استوانه ای که تفاوت آن با بشکه مخروطی در ضخامت کمتر بدنه و در نتیجه وزن کمتر آن است. این بشکه‌ها همچنین در بالا و پایین دارای قطر یکسان بوده و درب آن‌ها نیز همرنگ بشکه است.

جنس: پلی‌اتیلن یا پی‌وی‌سی با توجه با خاصیت انعطاف پذیری که دارند، مواد اولیه قابل استفاده در ساخت بشکه‌های ترافیکی هستند.

وزن: وزن بشکه‌های مخروطی با احتساب درب، بسته به ابعاد و جنس به کار رفته در ساخت آن‌ها می‌تواند ۷ یا ۱۰ کیلو باشد. بشکه‌های استوانه‌ای معمولا وزنی کمتر از این مقدار دارند.

رنگ: بشکه‌های ایمنی در ایران اغلب به رنگ زرد در ترکیب با شبرنگ‌های جهت نما به شکل دایره و شبرنگ‌های مشکی و زرد راهنمای مسیر استفاده می‌شوند.

شبرنگ بشکه ترافیکی

شبرنگ هاشور زرد و مشکی روی بشکه ایمنی نقش راهنمای مسیر را داشته و به راحتی توسط رانندگان رویت می‌شود. با توجه به اینکه بشکه اغلب در فضای آزاد استفاده می‌شود، تولید کنندگان تجهیزات ترافیکی به مقاومت جنس شبرنگ و برچسب آن در برابر رطوبت و ریزش های جوی، تابش مستقیم خورشید، حرارت، برودت، تغییرات دما، وزش شدید باد و … توجه زیادی کرده اند. شبرنگ به کار رفته در تولید بشکه های ایمنی و جداکننده ها، در برابر گرد و غبار، رطوبت و آلودگی ها بسیار مقاوم است و در طولانی مدت درخشندگی و وضوح خود را حفظ می‌کند.

مزایای بشکه ایمنی

·        وزن کم برای تسهیل در حمل و نقل

·        قابلیت حمل و نصب آسان

·        جایگزین مناسب برای موانع بتونی

تولید کننده بشکه ترافیکی

بشکه‌های ایمنی که توسط فروشگاه ایمن ترافیک کالا به فروش می‌رسند، از جنس پلی‌اتیلن و پی‌وی‌سی ساخته شده‌اند. استفاده از مواد پلیمری پی وی سی که دارای آنتی یووی و آنتی اکسیدانت و آنتی استاتیک موجب انعطاف‌پذیری قابل توجه بشکه‌های ایمنی ترافیکی می‌گردد که این خاصیت به تحمل و مقاومت در برابر ضربات سنگین و فشارهای وارده ناشی از برخورد خودرو کمک شایانی می‌کند. اما تولید بشکه ایمنی با مواد پی‌وی‌سی، نیازمند دستگاه‌ها و روش‌های پیچیده‌تری نسبت به پلی‌اتیلن بوده که منجر به افزایش بهای تمام شده آن می‌شود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده